Aabv

Feie og tilsynsgebyr

Kommunale gebyrI forbindelse med fakturering av kommunale avgifter har Ålesund kommune  fakturert mange boliger som IKKE har ildsted eller skorstein, vi forstår at dette ikke stemmer for alle, men vi setter pris på om dere benytter vår elektroniske løsning der dere sender inn skjema "Melding om frakoblet ildsted"  slik at vi får dette riktig inn i våre system.  Dette skjema genererer fritak av feiegebyr og du må identifisere deg via ID-porten. Vi beklager det ekstraarbeidet dette medfører.

Klage og kreditering
Oppdager du feil på gebyrgrunnlaget må dette meldast skriftleg til kommunen gjennom digitalt skjema gjennom e-post til , eller gjennom brev til Ålesund kommune, postboks 1521, 6025 ÅLESUND.

Husk å opplyse om hvilken eiendom (gnr/bnr) meldingen gjelder. Tilsendt faktura må likevel betales, men eventuelt til gode beløp vil bli kreditert på neste faktura.

Les også: https://alesund.kommune.no/aktuelt/i-fokus/no-kjem-dei-kommunale-arsgebyra-og-eigedomsskatten.6804.aspx